Ny ledare = Världens bästa Helene

Som vi skrev tidigare kommer Peter inte att vara ledare i Idre i sommar utan vi har istället värvat världens bästa skidorienterare Helene Söderlund till gänget. Med en drös VM-medaljer från i vintras kommer hon väl laddad till Idre. 
 När skidorna inte finns på fötterna är hon en viktig kugge i Moras orienteringslag. Här under får ni lite mer info om världens bästa Helene

Namn Helene Söderlund

Ålder 22 år

Bor Färnäs utanför mora

Klubb IFK Moras OK

Skostorlek 37


Ser mest fram emot i Idre?

Att få träffa alla underbara ungdomar och långturer i fjällen


Är bäst på?

Att baka bröd


Favoritefterrätt?

Jag är ägg-, laktos- och veteöverkänslig, så det är svårt med efterrätter. Vore jag inte det är det absolut kladdkaka med grädde


Bästa buset?

Jag busar aldrig J


Ol-skor ?

Twister


Snyggaste klubbdräkten?

Moras såklart


Berätta kort om dig själv

Jag är född och uppvuxen i Tierp i Uppland. Flyttade till Mora som 16åring och började på skidgymnasiet med inriktning längd. Har under åren på skidgymnasiet börjat åka mer och mer skidorientering och tillhör numera landslaget i SkidO. Tycker om min hund Douglas och älskar att vistas i fjällen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

kul

2009-05-13 @ 17:13:52
Postat av: Siri

Vad roligt!

2009-05-17 @ 20:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0