28/6 kvällen vid älven

Mästare i denna gren han var, vi hoppas att du har dina smaklökar kvar.
Förmodligen var det väldigt äckligt, kanske rent av helt förskräckligt.
Denna enorma mängd lök orsakade antagligen lägrets största mök. 



På kvällen så var det grill fest vid älven. från början så var det bara orienterare där så vi började spela kubb.
det spelade vi tills maten var klar och golfarna hadde tagit mat. från början fick man ett halft kött spet var så man vart ju inte mätt. men jag orkade inte gå och stäla mig i kön igen. så jag funderade på att vänta tills vi kom hem så jag kunde ta några mackor. så jag (jonas), johan ö, johan b och assar badade i älven i stället.
sedan när jag kom upp så vart jag hungrig så jag gick och tog ett lök spet för köttet hade ju varit popis.
men ledar johan sa att jag kunde ta ett kött spet också så jag tog det och käkade upp det ganska snabbt.
ganska snart efter skriker ledar johan till att det vart lök käkar tävling. själv klart stälde jag upp i grenen.
jag är en som inte bangar när det gäller mat.
reglerna vart den som käckade upp 6 eller 7 lökar så snabbt som möjligt och sedan visla.
själv klar var det jag som vann. så efter två stora lök spet så var inte min andedrekt så bra.
vissa klagade på att det stank i bilen på vägen hem.



Jonas Rinnbäck.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0