26/6 DAG10 ETAPP3

Dagens prestation: Till Assar

Denna konfirmand borde ha en segerkrans,
För sin fina insats och totala dominans.
Han genomförde alla tävlingar kanon,
Så därför utses han idag till DAGENS PRESTATION.
GRATTIS!

'

EN TUFF OCH SVÅR TORSDAG
Det var torsdag och dags för sista etappen av idre-3dagars, finalen. Jag, Assar, som ledde med 8,5 min till tvåan fick alltså starta först eftersom det var jaktstart.  Vi gick upp som vanligt vid halv åtta snåret och hade frukost samma tid. Runt nio var det dags för avfärd och vädret såg riktigt lovande ut när solen sken och solen sken och molnen var som bortblåsta. Finalen hade samma TC som fjäll-OL hade, vilket var på Nipfjället, ungefär 8 km ifrån Idre. Temperaturen fortsatte bara att stiga och vattnet var av stort behov. Jag hade redan från början bestämt mig för att ta det lugnt eftersom jag hade erfarenhet om att det var extremt svår terräng här uppe. Och det var precis vad jag gjorde. Men trots men gigantiska försiktighet bommade jag nästan på varje kontroll och blev lite orolig ifall killen bakom skulle komma ikapp. Men så blev det inte, jag gick i mål som totalsegrare i mitt första Idre-3dagars. Det var dessutom inte bara jag som presterade som totalsegrare av konfagänget, utan också Frida i D16 och Kristin D14.  När vi hade lämnat TC och var tillbaks i Idre fjäll igen hade vi läsning och sedan prisutdelning. Själv fick jag en fin Idre tröja som jag säkert kommer att använda flitigt.        Efter kvällsmaten hade ledarena berättat att vi skulle gå ett "spår" med våra kära vänner golfarna. Alla var väldigt nyfikna om vad det kunde handla om eftersom ledarna hade varit väldigt hemlighetsfulla om hur det hela skulle fungera. Men tillslut var det dags för oss att samlas, med golfarna, utanför skidstadion vid en parkering. När vi hade väntat i kanske fem minuter på att något skulle hända kommer en halvnaken superhjälte liknande figur som var inrullad av folie under ett par dinosaurie kallingar. Han berättade att vi skulle hitta en viss "Kent" som hade tagit hans bilar. Vi blev indelade i lag och började vår jakt. Vi fick göra massor av olika sorters uppgifter som tillslut gav oss en ledtråd vad Kent kunde gömma sig. Efter en och en halv timme av svett, skratt och tårar kunde vi äntligen hitta Kent och han gav upp nästan direkt och han gav oss stöldgodset. Det visade sig att det såklart inte var riktiga bilar utan godis liknande bilar som delades ut till "vinnargruppen". Det kunde man ju i och för sig misstänka lite innan.  Det blev alltså en helt fantastisk dag med varmt och soligt väder samt roliga lekar. Tyvärr blev inte natten lika lyckad...
Av Assar








Karin och Bea mot mål.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0