23/6 DAG7 Sprint

Dagens prestation: Ida.

"Dagens prestation går till en tjej med ruskigt hög ambition.
Hon satte idag ett nytt OL-mode,
tur att hon inte ramlade gjorde.
Hon var imponerande duktig som höll sitt vad.
Dagens pris blir ett presentkort på ett inomhusbad."



Kl 7.30 var de frukost på Charlies. Sedan var det avfärd mot Nipfjället där ol-sprinten skulle äga rum. Dagens höjdpunkt var att upplevelseledarna skulle vara med och tävla. (5 tjejer mellan typ 16-20 år) som aldrig hade orienterat förr. Endast två av dem visste om vad som skulle hända och det var otroligt kul att se de återstående tre tjejernas ansiktsuttryck när de kom till TC och insåg att de skulle tävla i orientering. De var något chockade och väldigt sura på sina kompisar för att de inte berättat något för dom. Och de var ute ett tag men de gick betydligt bättre för dem än jag trott, och de tyckte det var roligt, vilket glädjer mig. Cissi (en av ledarna) har nu bestämt sig för att börja träna, hon insåg att hon hade väldigt dåligt kondition ;

En del av oss andra "införde ett nytt ol-mode" som de stod i mitt diplom. Några killar sprang i badbyxor och jag själv hade bikini. Obehagligt många sa att de såg ut som om jag sprang naken.

Loppet gick väl sådär för mig, de var skala 1:5000 vilket jag är väldigt dålig på, jag springer alltid för långt. Men jag ska inte klaga, jag får väl nöja mig med att få dagens prestation för min klädnad. Det var i alla fall kul att springa i bikini.


Lucnhen bestod av kassler och färskpotatis. Läsningen började 15:30 och vi målade trafikskyltar med de 10 budorden. Min grupp gjorde nr 5: Du skall icke dräpa. Det blev en gubbe som var hängd och en annan gubbe som riktade en pistol mot honom, och ett rött streck över skylten.


Mat på Charlies kl 18 och det var spagetti och köttförssås.

Efter det var det konfakamp som innebar frågesport och tjejkvintetten (upplevelseledarna) vann den med 11p av 13 möjliga.

Sedan  fick jag "dagens prestation" och ett par shorts och ett gratisbad som pris.


På andakten var det bara vi orienterare och det blev några psalmer, sedan var den slut.

Det var en underbar dag med både massor av sol och regn, och både bra och dåliga resultat.

Jag syftar mest på vinnarna och upplevelseledarna, de kom in tyvärr sist, men med leende på läpparna.


Puss och kram från mig  Ida Wadman



Ida påväg mot mål



Sprint i klurigt område på fjället.


Fredrik spanar på tävlingsområdet.




Jonas i solen.


Johan laddar inför start.


Kristin hittar kontrollen =)




Linnea i fullfart.


Assar var lättklädd.


...Kasper också...


Linnea mot sista kontrollen.

LÄSNING:








Kommentarer
Postat av: Lena

Hej, hej!

Missa inte att skriva lite till. Det är otroligt kul att läsa.

2009-06-26 @ 22:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0