21/6 DAG6 Fjällorientering

Jaha, dagens prestation tydligen. Ja där ser man. Det var väll kanske inte en riktig prestation men ändå. Jaja jag skriver väll lite här då. Dagen ja........hmm vad gjorde vi. AAH det var ju tävling, fjäll-OL. Första dagen på Idreveckan. Men det började med morgonen. Kl  07.30 var det frukost, så det var lägga sig lite tidigare som gällde kvällen före, (sen så kan man ju diskutera hur bra vissa sov sen på natten, nåja. Jag är oskyldig.)
Jag hade blivit informerad kvällen före om att min buss gick 10 ÖVER 9, och den första 10 i 9. Men sen när man står där halvt färdig så hör man: Fredrik, du ska med på tio i bussen. Det var bara att ta skorna i handen och springa upp till bussen. Sedan körde vi förbi två renar när vi kom ut på vägen. Häftiga djur. Inte ett dugg rädda var de.
Sedan fortsatte vi mot Nipfjället, där tävlingen skulle gå. Mitt första intryck var att tävlingen var ganska liten. Som en vanlig gästriketävling. Målet låg fint med hela naturreservatet "Städjan-Nipfjället" framför näsan. Man kunde ana några kontroller i sluttningen på andra sidan bäcken. Starten var precis vid målet så uppvärmning skedde på plats. J
ag hade Assar 3 min bakom mig så jag tjuvkikade lite på honom när han värmde upp. Sedan såg man hur alla sprang, nästan hela vägen fram till första kontrollen, det var bara att knata på med gott humör. Resultatet blev att man var snabbast till ettan. :D. Sedan skulle man rakt över fjället, ha några kontroller och springa tillbaka igen. Hur det gick på tillbakavägen behöver vi inte prata om.

Någon dusch fanns där inte, för de fick inte släppa ut vatten i naturreservatet, vi åkte tillbaka till stugan och duschade, sedan var det lunch. Halv 4 var det dags för läsning i "Krypljungen" som rummet heter. Vad vi gjorde minns jag tyvärr inte. Men det var väll måla lite, rita lite, lyssna lite, och brainstorma på vita tavlan om något ämne. Efter läsningen så var det middag på Charlies. Sedan gjorde vi säkert något kul på kvällen som jag inte kommer ihåg, (Jag skrev det här en vecka senare så jag har lite att skylla på)

Och just ja, prestationen, ja när man var där uppe på kalfjället så hör man helt plötsligt bakom ett hörn: PIIIIIIIP.      PIIIIIIIP.    PIIIIIIIIIP. Ganska högt. Det lät precis som en hög sportident enhet. Jag såg hur några vilsna stackare börjar springa mot ljudet. Jag måste ju erkänna att jag också funderade över ljudet, jag var inte allt för långt ifrån kontrollen som jag skulle ha. Men då plötsligt flyger sportident-enheten iväg. Det visade sig vara en fågel.

Det borde jag nästan kunnat ha förstått i och med att det var emit brickor på tävlingen. :D:P

/Fredrik!!!


Kommentarer
Postat av: Annika

Väntar med spänning på att läsa om de senaste dagarna !

2009-06-23 @ 16:55:15
Postat av: Björn W

Vad har hänt i Idre, Har ni svimmat däruppe? Det kommer inga prestationer eller andra inslag längre. Vore kul att veta hur ni har det.

2009-06-24 @ 20:39:59
Postat av: Anonym

finfin blogg:)

2009-06-24 @ 20:47:29
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: lovisa

haha va vad detta för text =D

2009-06-24 @ 20:51:47
URL: http://lovisanordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0