20/6 Dag 5

Dagens prestation gick idag till Anton Persson.

Idag har det varit en ren slappdag. Sovmorgon till klockan 8.50, sen frisbeekastning upp till Charlies. Efter en som vanligt god frukost fick vi gå ner och fortsätta med våra bibelstudier i Krypljungen. Våra bioaffischer avslutades och vi fick presentera vår "film". När vi lekt några lekar utan förståelig mening var det lunch, bakad potatis med kycklingsås. Kocken hade tyvärr glömt köpa in mer mjölk, men det gick med saft också.
Sen började den obligatoriska städningen. Dammsugning, diskning, tvättning av underkläder och svettiga träningskläder. Men vi klagade inte, på med lite rolig musik och det var precis lika kul som att göra nåt annat. Efter det gick vissa av oss och  badade och andra bara låg och sov. Sen spelade min stuga minigolf, och det är där dagens prestation kommer in.
Jag kan ju börja med att säga att minigolf inte riktigt är min starka sida... Men jag vann i alla fall på ett sätt, jag fick mest poäng! En väldigt prestigefylld tävling, med en periodvis väldigt hård koknurrens. Tillslut drog jag det längsta strået och blev klart sist. Givetvis skyller jag detta på min klubba, som inte var den bästa. Nångång vid 8:e hålet märkte jag att den var aningen böjbar, men skrattade mest åt det. Lite senare, när jag stod och lutade mig mot den, gick den helt plötsligt av på mitten och jag föll i backen. Väldigt förvånad reste jag mig upp för att mötas av sju gapskrattande lägenhetskompisar. Jag försökte genomföra de sista hålen med min något avkortade klubba, men det var inte särskilt lätt. Med nedböjt huvud och ordentligt röda kinder fick jag gå in i sporthallen och förklara vad som hänt, fast fick som tur var ett leende och ett "det gör inget, klubborna är gamla" av kassörskan.
Denna händelse resulterade alltså i att jag fick dagens prestation och dessutom Johans gamla IFK Lidingö-tröja, vilket gjorde mig överlycklig, eftersom jag samlar på orienteringströjor. Så skulle in ha en klubbtröja över så skicka den till:

Anton Persson
Y.Gällareböke 4058
285 93 MARKARYD.

Nej, nu ska jag gå och "sova". Godnatt:)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0