17/6 DAG 2

Dagens prestation gick till Olle.
"Lägrets första prestation går till en kille som hade behövt galon.
För han hade fått för sig att forcera
genom metervis med lera!
Dagens mest fantastiska teknik
ger en åktur i bilen som tillhör Per Spik."




Efter en alldeles för dålig sömn, skulle man ju såklart plågas med jägarmarsh upp till charlies. Förvisso ingen lång sträcka men för den trötta blir den kortaste längden lång. Frukost behövdes!

Det fick en att inte gnälla allt för mycket över dagens träning: En 8,5 kilometers bana runt städjan. Jag ska vara ärlig och erkänna att jag bara genomförde cirka 8000 av de meterna. Loppet inleddes utan kompass då min låg bortglömd och ensam på köksbordet. Men har man inte tur? Det visar sig att mr Johan hittat sin ett års borttappade kompass och kunde med gott samvete låna ut den till mig (all eloge till johan).
Loppet hade börjat dåligt och jag fick helt plötsligt en sorts löpchock som tände till mig ordentligt; vi alla var lovade varsin glass av ledarna om 15 av oss lyckades spika den sista kontrollen. Jag ansåg detta vara en av mina specialiteter och gav mig därför ner i en rasande fart för backen. På skrå skulle jag ta mig till två gölar med en liten bäck rinnandes neråt. Så jag stannade till ett par gånger och lyckades till slut höra vatten forsa. Glad blev jag förstås. Mindre glad kanske när jag ser att kontrollen ligger belägen på fel sida av gölen. "Vad är baktanken med detta?" tänkte jag. Var man tvungen att korsa gölen för att det skulle räknas som spik? Jag chansade och gav mig ut i den svinkalla dyn. Botten var underlig. Grön och mjuk.



Olle Forsberg, dagens prestation och dagens spik!!




Andra bilder från dagen:






Kommentarer
Postat av: Jonas

Grattis!

Spikarn.

2009-06-17 @ 22:12:28
Postat av: Anders Önerud

Hmm, vilket kompass pratar vi om? Johan Öneruds? Var låg den i så fall??

Försök och behåll tills du kommer hem. Jag kan behöva en ny för min nuvarande är Johans förr-förra kompass ...

2009-06-23 @ 14:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0